BANANA Hand Milk by Tony Moly [Review]

Hi guys ! Just came back from 3 weeks in Korea, I can tell you you're gonna have a looooot of review to read very soon, I went c...


Hi guys !

Just came back from 3 weeks in Korea, I can tell you you're gonna have a looooot of review to read very soon, I went crazy while shopping for cosmetics in Korea haha.
Let's start with this super cute hand milk BANANA flavored by Tony Moly.

Salut tout le monde !

Je reviens juste d'un voyage en Corée du Sud qui a duré 3 semaines, je peux déjà vous dire qu'il y a beaucoup d'articles à venir sur le blog, j'ai complètement craqué et j'ai acheté des tonnes de produits.
Commençons par la revue de cette mignonne crème pour les mains à la banane, oui oui, de chez Tony Moly.




Product description :

Hand milk with banana extract that permeate skin and supplies rich nutrients without stickiness during sleep
Gives moisturizing and nourishing care while shea butter and milk protein extract provide flexible skin
Protect sensitive skin from stress and external environment to create healthy skin radiance
5- free : parabens, mineral oil, triethanolamine, talc, benzyl alcohol


Tony Moly Banana Hand Milk est une crème pour les mains enrichie aux extraits de banane.Les extraits de banane permettent de nourrir et protéger la peau de la sècheresse grâce à ses nutriments tandis que le beurre de karité hydrate et nourrit intensément. Les protéines de lait permmettent à la peau fragilisée des mains de retrouver douceur et élasticité.5- free : parabens, mineral oil, triethanolamine, talc, benzyl alcohol

 





 Texture /Scent / Packaging :


The texture of this cream is not really mily I would rather say it's a gel, the amount you can see on the picture is enough to moisturize your both hands.
For me the scent is the negative aspect of this product, yeah it smells like banana but chemical and plastic banana, the scent is not natural at all.
The packaging is a banana-shaped container which contains around 45 ml.


La texture de cette crème n'est pas vraiment laiteuse mais plutôt gélifiée, la quantité que vous voyez sur les photos est suffisante pour hydrater les deux mains.
L'odeur : pour moi c'est le point négatif du produit, c'est une odeur de banane chimique et artificiel, je dirais même plastique et ce n'est pas très agréable, l'odeur n'est pas du tout naturelle.
La packaging est en forme de banane et contient environ 45 ml.

 


My opinion :


I bought this product because of the super cute packaging and the banana smell, I'm a real banana lover and when I saw this I couldn't resist, the packaging is cute and the idea original but the product itself is not that good, the moisturizing is okay but not exceptional, the price is very low so I think it's okay, but I won't repurchase this product.

 

J'ai acheté ce produit bien évidemment à cause du packaging tout mignon et de l'odeur de banane, j'adore les bananes et quand j'ai vu cette crème pour les mains je n'ai pas pu résister, le packaging est adorable et l'idée original, mais le produit en lui-même n'est pas génial, je dirais que l'hydratation est plutôt convenable mais pas non plus exceptionnelle et la marque ne rempli pas toutes ses promesses, le prix est vraiment abordable donc ce n'est pas trop gênant, mais je ne rachèterais pas cette crème.

 

 Pros :

- Very low price / Prix faible
-Super cute packaging / Packaging adorable
-Not sticky / Ne colle pas
-5-free


Cons : 

-Plastic smell / Odeur chimique
-Neutral moisturizing / Hydratation pas top

2/5
~ Suki ~

You Might Also Like

0 commentaires

© Suki Cosmeworld All rights reserved